Kandidaat: MANAGING - (NEW) BUSINESS DIRECTOR - CSD

  • Man
  • Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 12525)

Gewenste positie: een leidinggevende / management functie met de focus op commercie, digital transitie en innovatie:

  • Verantwoordelijk voor de commerciële strategie en die van het de gehele organisatie;
  • Betrokken bij bedrijven die in transitie zijn, een nieuwe propositie willen laden of de volgende stap wilde maken;
  • Samenbrengen van performance en brand in een user first strategie;
  • Spil tussen specialisten, strategen, creatieven, developers (UX) designer OF samenbrengen van specialisten en competenties doelgericht inzetten;
  • Doelgericht samenbrengen van specialisten en competenties, o.a. strategen, creatieven, developers (UX) designers
  • Consultative selling, inhoudelijke gesprekspartner voor marketeers op elk gewenst niveau;
  • Betrokken bij innovatieve concepten en technieken (mobile, AR, VR, platforms, experiential, dynamic advertising, etc);
  • Managen en enthousiasmeren teams, stakeholders overtuigen en uitdragen visie;
  • Pitchen en presenteren.

Gewenst bureau/brand/platform: dynamisch, innovatief en creatief; resultaatgerichte en open cultuur; digitale agencies, digital promotion, tech companies of platformen, consultancy (met een creative department) of start-ups/scale-ups. Pre: internationaal of internationale projecten/accounts.

Persoon/eigenschappen: leider met visie en overtuigingskracht; generalist met conceptueel strategisch en creatief inzicht; commercieel, business developer; hands-on; ambitieus; ondernemer/ondernemend; kan meerdere projecten tegelijk aanvliegen; assertief; stressbestendig; voorliefde voor creatieven en creators; groot verantwoordelijkheidsgevoel; consultative seller op diverse levels, daadkrachtig en resultaatgericht; enthousiasmerend.

Ervaring: 10+ jaar, o.a. als Managing Director, CSD en Business Director in de digitale productie/reclame industrie:

  • Betrokken bij bedrijven die in transitie waren en een nieuwe propositie willen laden;
  • Verantwoordelijk voor P&L en groei van de omzet.
  • Verantwoordelijk voor de commerciële strategie en die van de gehele organisatie met omzetgroei als gevolg;
  • Managen en inspireren van de medewerkers van de organisatie en zorgdragen dat de medewerkers het beste uit zichzelf halen
  • Managen van sales en marketing afdeling
  • Spil tussen specialisten, strategen, creatieven, developers, (UX) designers;
  • Consultative selling;
  • Gesprekspartner voor marketeers op elk gewenst niveau;
  • Onderhouden en ontwikkelen van klantrelaties en kansen voor de business;
  • Enthousiasmeren en adviseren om tot het gewenste resultaat te komen en doelstellingen van de klant en diens gebruikers te bewerkstelligen;
  • Presenteren en lesgeven op conventies, organiseren en begeleiden van klant seminars;
  • Gewerkt met veel innovatieve concepten en technieken (mobile, VR, AR, experiential, dynamic advertising, etc.
  • Lid MT.

Accounts: B2B, B2C / A-merken en samen gewerkt met creatieve en media agencies in verschillende branches o.a. Philips, Unilever, Volvo, Aldi, Postcode loterij, Granvision Group, Starbucks, Talpa, RTL, ABN AMRO (Startups), Jumierah, Google, Nestle, Adidas.

Opleidingen: WO Communication & Organizations (Master), WO Business Economics (Minor)

Cursussen: o.a. Scaling Up; Media Training (Finch Factor); Sales college.

Awards: San Accent, The one show pencil awards, Eurobest, Epica, IBX, Loeries, FWA, DIA Award, MCA.

Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.

Opzegtermijn: nvt.

Bereisbare regio: Noord-Holland.

Salarisindicatie: € 8.000,- plus bonus en auto op fulltime basis, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden, partnership etc.

Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.