Gewenste positie: een positie als Creative Lead/Creative Director met de focus op digitale complexe vraagstukken:
- Strategisch betrokken bij vraagstukken waar diverse belangen samen moeten komen;
- Klantcontact, klantwens vertalen naar strategische keuzes en creatieve concepten;
- Stakeholders en eindgebruikers betrekken en begeleiden in de conceptontwikkeling;
- Aansturen (of opzetten) van een creative department aan bureau- of klantzijde, creatieve afdeling versterken of verder ontwikkelen, kwaliteit bewaken;
- Inhoudelijk en creatief verantwoordelijkheid dragen voor accounts;
- Het leiden van workshops, co-creatie- en designsessies.
Gewenst bureau/branche: creatief bureau/creatieve afdeling waar met een team waardevol (service design) werk wordt gemaakt dat toegevoegde waarde heeft in het dagelijks leven van de eindgebruiker. Affiniteit met media, overheden en (zakelijke) dienstverlening. Cultuur: nuchter, open en een directe communicatiecultuur.
Persoon/eigenschappen: strategische, inhoudelijk creatief met de focus op digital; verantwoordelijk, zelfstandig en betrokken; kwaliteitsgericht; zet de gebruiker centraal; uitstekende communicatieve en presentatie vaardigheden, verbinder: kan goed omgang met verschillende belangen van interne en externe stakeholders en deze bij elkaar brengen
Ervaring: 10 jaar Creative Lead en Art Director bij digitale bureaus en themabureaus (vast en freelance):
- Inhoudelijk verantwoordelijk voor eigen accounts, van strategie t/m executie;
- Conceptontwikkeling, pitchen en brainstormen;
- Aansturen strategie, creatie, design, UX, developers, externe partijen en freelancers;
- Presenteren aan en enthousiasmeren van klanten en stakeholders;
- Ervaring qua projecten: digitale campagnes, digitale content, platforms, corporate sites, banners, actiesites, video’s, podcasts, apps;
- Ervaring met accounts: A-merken o.a. bij Zilveren Kruis, Nespresso, Rijksoverheid, in media en de (zakelijke) dienstverlening zoals verzekeringen en finance.
Opleidingen: WO Media & Cultural Sciences Bachelor, Filmwetenschappen; Hogeschool voor de Kunsten, Bachelor of Arts Graphic Design.
Awards: SAN Accent, Red Dot Award, FWA site of the day, Webby Honoree, Lovie Award en diverse Esprix, ADCN, DDA en Spin nominaties.
ICT-kennis: Word, Excel, PowerPoint, Keynote, InDesign (basis), iMovie (basis)
Talenkennis: Nederlands en Engels (vloeiend) in woord en geschrift.
Bereisbare regio: Utrecht, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam
Dienstverband: fulltime beschikbaar of voor 3 a 4 dagen per week op interimbasis, eventueel op freelance basis maar voorkeur voor lange termijn projecten.
Tariefindicatie: € 100/120,- p/uur, afhankelijk van de soort/duur van de opdracht