Kandidaat: CREATIVE DIRECTOR (DIGITAL - EXPERIENTIAL)

  • Vast
  • UTRECHT
  • Content & Klantzijde/brands & Activatie & Digital & Advertising & Internationaal
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 11374)

Gewenste positie: een CD rol met de focus op digital/experiential:

  • Team inspireren en innovatie ontketenen;
  • Focus op design en interactie, met toepassing van nieuwe techniek (AI, XR, Gaming.) met oog op groei kansen voor klanten;
  • Digitale creativiteit naar een hoger niveau tillen, verhaal boven techniek;
  • Teams begeleiden om hun beste werk uit hun carrière te leveren. Stapt in om te helpen waar nodig, maar geeft ruimte voor eigen initiatief;
  • Liefst een bedrijf met ambitie voor groei / kwaliteit.

Gewenst bureau: focus op innovatie (Experiential/Events, AR/VR, Interactive Websites). Staat ook open voor klantzijde.

Persoon: een Award-winning Creative Director met een diepe passie voor het creëren van impactvolle digitale ervaringen. Altijd nieuwsgierig. Een bouwer met een sterk netwerk van creatieve talenten. Streeft er altijd naar anderen te helpen hun beste werk van hun carrière te doen. Zijn aanpak legt nadruk op het verhaal boven de technologie. Daarnaast is hij inhoudelijk en onderzoekend sterk, met uitstekende capaciteit om overzicht en rust te bewaren, zelfs in uitdagende situaties. 

Ervaring: 12,5 jaar ervaring bij een award winning digital advertising agency. Hij was medeverantwoordelijk voor de creatieve afdeling, speelde een belangrijke rol in het management en was nauw betrokken bij de operationele zaken van het bedrijf. 

  • Creatieve leiding met meerdere wereldwijde teams en afdelingen (eigen team was de grootste, ongeveer 30 digitale creatieve professionals (Art/Copy/Code/Motion);
  • Innovatie centraal stellen en ervoor zorgen dat hoogwaardig creatief werk werd geleverd;
  • Teams en inhoudelijke experts samen brengen om zo oplossingen te bieden die voldeden aan de bedrijfsdoelstellingen en aansloegen bij de doelgroep;
  • Een cultuur van creativiteit, mentorship en samenwerking binnen de organisatie ontwikkeld;
  • Digitale strategieën implementeren om doelgroepen effectief te betrekken op verschillende platforms;
  • (New business) klantrelaties beheren en uitbouwen;
  • Ervaringen openbaar delen op evenementen en opleidingen.

Opleidingen: bachelor CMD (content & creatie), minor Media and Culture.

Talenkennis: vloeiend in Nederlands en Engels (woord en geschrift).

Dienstverband: beschikbaar voor 36 uur p/week (vrijdagmiddag vrij) voor een vast dienstverband.
Opzegtermijn: n.v.t.
Bereisbare regio: Utrecht, Amsterdam en Rotterdam.

Salarisindicatie: € 7.000,- o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.