Kandidaat: LEAD UX DESIGNER - STRATEGIST

  • Freelance & Vast
  • AMERSFOORT
  • Brands/klantzijde & Branding/design & Digital & Tech & Internationaal
  • Lead
  • (Kandidaat ID: 11238)

Gewenste positie: een (digitaal/innovatief) strategische, leidende product/UX, of venture building rol. M.b.v. een human centered aanpak doelen in kaart brengen, visie afstemmen en de best passende manier ontwerpen om van ideeën tot een gevalideerd concept en lanceerbaar product te komen.

  • Op het snijvlak van UX/product en strategie en zo richting bepalen en het creëren van gebruikerservaringen voor digitale producten en diensten;
  • User research;
  • Complexe dingen duidelijk maken, processen versnellen en ideeën in een handomdraai valideren;
  • Propositie ontwikkelen en aannames valideren met de doelgroep en zo een product van 0 naar 1 krijgen of verder te laten groeien;
  • Design thinking technieken gebruiken;
  • Stakeholders betrekken en managen;
  • Schakelen tussen niveaus, van management en strategisch tot uitvoerend en praktisch.

Gewenste organisatie: kandidaat staat open voor bureau of klantzijde. Cultuur: open (feedback aan elkaar kunnen geven), professioneel, ontwikkelingsmogelijkheden, human centered aanpak.

Persoon/eigenschappen: professioneel, vakkundig met een praktische, no-nonsense benadering van gebruikersonderzoek en ontwerp, helpt graag anderen hun eigen vaardigheden en expertise te ontwikkelen.

Ervaring: 16+ jaar als UX designer waarvan 8 jaar in een lead rol bij creative digital agencies.

  • Ervoor zorgen dat projecten van uitdaging naar getest resultaat gaan;
  • Complexe onderwerpen duidelijk maken;
  • Richting bepalen en de best passende manier ontwerpen om van ideeën tot gevalideerde hypotheses en producten te komen;
  • Bijdragen aan de innovatie & design thinking cultuur in de studio;
  • Leiding geven aan het UX design team (4 medewerkers)
  • Guest lectures op de UvA.

Soort projecten:

  • Strategie & 5 jaar roadmap voor een bedrijfspivot;
  • Onderzoek en strategie om uit te breiden naar de Britse markt;
  • Definiëren, testen, lanceren & opschalen van een innovatief e-learning platform met op maat gemaakte tools voor voetbaleducatie. 12.000+ studenten per jaar;
  • Service design nieuwe dienstverlening voor voetbaltrainers;
  • Productontwikkeling en validatie van een app voor wielrenners;
  • Vormgeven aan een internationale gemeenschap voor queer vrouwen & non-binary mensen;
  • UX product ontwerp voor uitbreiding van internationale bel app met een marktplaats;
  • Concept ontwerp toekomstige staat van bank app;
  • Toonaangevend redesign zorgverzekeringen vergelijken, wat resulteerde in het meest winstgevende vergelijkingsseizoen sinds de oprichting van het bedrijf;
  • Definiëren & ontwerpen nieuwe categorie: online hypotheek afsluiten;
  • Via service design de service rondom reparatieverzoeken van woningcorporatie radicaal verbeteren.

Accounts: sport, fintech, verzekeringen, cultuur, journalistiek, retail.

Opleidingen: Bachelor Communication Sciences.

Cursussen: Product Owner II, SCRUM Master.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Software kennis/ervaring:

  • MAC/Windows
  • Ontwerp & Prototyping tools: Figma, Axure, InVision, Sketch
  • AI tools: ChatGPT, Midjourney
  • Presentaties: Keynote, Google Slides

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband, eventueel op freelance/interim basis.
Opzegtermijn: n.v.t.
Bereisbare regio: Amersfoort, Hilversum, Utrecht en Amsterdam.

Salarisindicatie: € 80K / € 90K o.b.v. 40 uur bruto p/maand, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden.