Kandidaat: MANAGING DIRECTOR - CLIENT DIRECTOR

  • Man, 44 jaar
  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Advertising
  • Management
  • (Kandidaat ID: 11221)

Gewenste positie: een combinatie van het managen van het bureau en client management:

  • Managen van het bureau en dagelijkse leiding;
  • Samen met MT/partners en getalenteerde collega’s werken aan groei van het bureau en bureau naar een volgende fase brengen;
  • Relatiebeheer key accounts op directieniveau, inhoudelijk adviseren opdrachtgevers;
  • Financiële verantwoordelijkheid voor P&L;
  • Managen en inspireren medewerkers, als aanspreekpunt fungeren en problemsolver;
  • Actief inhoudelijke waarde leveren in de operatie met betrekking tot projecten, reviews, klant presentaties;
  • Realiseren van een nog meer hecht, gedreven en ambitieus team in alle lagen, wat bureau een top werkgever maakt en op de arbeidsmarkt aantrekkingskracht geeft voor talent;
  • Het voeren van contract/procurement gesprekken.

Gewenst bureau: tech/digital/content agency. Samenwerken met getalenteerde mensen aan mooie en slimme opdrachten voor A-Merken. Cultuur: slagvaardig bureau, resultaatgerichte no nonsens cultuur; laagdrempelig; open cultuur. 

Persoon/eigenschappen: digital savvy; ondernemer; groot netwerk in de reclame en mediasector; commercieel. enthousiasmerend; resultaatgericht; visie; coach/inspirerend; verbinder; creatief; down to earth; representatief; ambitieus; stressbestendig. 

> 15 jaar ervaring als Managing Director & Business Director en Ondernemer bij digital reclamebureaus en productiebureau:

  • Frontman van het bureau en dagelijkse leiding;
  • New business/pitches en relatiebeheer key accounts op directieniveau;
  • Ontvangen/beoordelen klantbriefings en opstellen/accorderen begrotingen;
  • Klant presentaties, adviseren en overtuigen opdrachtgevers;
  • Personeelsbeleid en kwaliteitscontrole;
  • Aansturen organisatie op financiële ratio’s voortvloeiend uit maandelijkse rapportages door CFO;
  • Het voeren van contract/procurement gesprekken;
  • Ontwikkelen Positionering, Business Plan, Business model, USP’s en Brand Identity;
  • Opzetten en begeleiden integratie thema en digital agency;
  • Business plan ontwikkelen voor reorganisatie van het bureau, uitvoeren en monitoren businessplan en voortgang;
  • Als ondernemer o.a. opzetten van een digitaal reclame en productiebureaus.

Accounts: B2C / A-Merken, zowel nationaal als internationaal. Branches o.a. automotive, verzekeringsbranche, FMCG.

Expertise: grote/kleine geïntegreerde campagnes (online en offline), van commercials, digitale producties, t/m video, content en social.

Awards: 10 Esprix’s; 10 SAN Accenten; 7 Spin Awards; 2 Effies.

Opleidingen/Cursussen: Business School — HEAO international management (ruim 2 jaar) en diverse inhouse, internationale commerciële en management trainingen.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend), Engels (goed) in woord en schrift.

Bereisbare regio: Amsterdam e.o.
Dienstverband: op korte termijn beschikbaar op fulltime basis voor een vast dienstverband en eventueel op ad interim basis.

Salarisindicatie: € 120k per jaar, afhankelijk van het totaalplaatje zoals verantwoordelijkheden, bonus, partnership.
Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.