Gewenste positie: een rol als Creative Director/Creative Lead:
- Realiseren van film & fotografie: regisseren film/video, ontwikkelen content en begeleiden fotografie.Creatieve regie van het creatieve proces: eindverantwoordelijk van conceptontwikkeling/idee t/m executie;
- Contact met klanten, presentatie aan de klant/pitchen d.m.v. visualisatie (scripts, visuals);
- Conceptontwikkeling van (big) idea’s en executie van campagnes;
- Eindverantwoordelijkheid voor de executie: aansturen en begeleiding van design, casting, fotografie, videoproductie, motion graphics, postproductie, audio, betrokken partijen.
Persoon/eigenschappen: hbo werk- en denkniveau; creatief; passie voor online; uitstekende communicatieve en presentatie vaardigheden; enthousiasmerend; pro-actief; innovatief.
Ervaring: > 10 jaar als Creative Director en (senior) Art Director bij digitale/interactieve reclame bureaus en aan klantzijde (fashion, food, FMCG & lifestyle, sport):
- Conceptontwikkeling & Art Direction;
- Realiseren van film & fotografie: regisseren film/video, ontwikkelen content en begeleiden fotografie.
- Presentaties geven/pitchen;
- Opzetten en mede uitwerken van het design concept;
- Management van creatieve teams en studios;
- Film regie, schrijven van scripts.
Ervaring qua projecten: actiesites; platforms, apps, retail activaties, e-commerce, filmregie, branding en design, RTV.
Accounts: A-merken, o.a. in de branche automotive, FMCG, Fashion, Food & Lifestyle.
Awards: New York Festivals, Epica, ADCN, Spinawards, Esprix, San Accent, FWA.
Opleidingen: hbo Creative Communication.
Talenkennis: Nederlands en Engels goed in woord en geschrift.
Bereisbare regio: Amsterdam e.o.
Dienstverband: op freelance/interim basis.
Salarisindicatie: € 100-120K per jaar op fulltime basis, afhankelijk van de functie en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Tariefindicatie: € 900/950,- per dag, afhankelijk van het soort/duur van project.