Kandidaat: DIGITAL DIRECTOR - HEAD OF PROJECTS

  • Man, 45 jaar
  • Freelance & Vast
  • UTRECHT
  • Brands/klantzijde & Digital & Advertising
  • Management
  • (Kandidaat ID: 10703)

Opzegtermijn: 1 maand. Beschikbaar op fulltime basis.

Gewenste positie: een inhoudelijk, strategische functie als Digital Manager/Head of Projects.

Aan Bureauzijde:

  • Verantwoordelijk voor het inhoudelijk adviseren op het gebied van digitale communicatie
  • Aansturen en samenwerken met multidisciplinaire projectteams
  • Uitdagende projecten met een focus op online

Aan klantzijde:

  • Als Digital Manager/Consultant, Social Media expert, Online Marketeer, E-Business Consultant

Profiel: HBO werk- en denk niveau; communicatief; inhoudelijk sterk; goede brug tussen klant en de verschillende disciplines: van strategie, concept, interactie, creatie content en techniek; sparringpartner; relatiebeheerder; online technische kennis; toegevoegde waarde in brainstorms en review; ervaring als interactie specialist.

> 15 jaar ervaring als (senior) Digital Manager en Head of Project bij (reclame)bureaus en aan klantzijde:

  • Adviserende rol als online expert, extern – en intern aanspreekpunt van klanten, m.b.t. digitale strategie, communicatie, sociale media en technische consultancy
  • Verantwoordelijk voor de projectdelivery
  • Aansturen van multidisciplinaire project teams
  • Het zorgen voor goede werkprocessen, templates en tooling, het voeren van coaching, functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • Verantwoordelijk voor het programma en managen van een aantal Key Accounts (A-merken)
  • Stakekholder management
  • Coördinatie tussen digitale bureaus, brand managers in de verschillende landen
  • Advies & technische consultancy, evalueren/ beoordelen van voorstellen van de digitale bureaus (o.a. concept, UX, technisch ontwerp, requirements, OTAP, SEO, etc.)
  • Opstellen van debrief, offerte, projectplan en verantwoordelijk voor de projectadministratie
  • Gedurende de looptijd van een project: organiseren van de kickoff meeting, zorg dragen voor kwaliteitsbewaking, werken binnen tijd en budget, projectevaluatie
  • Evalueren en onderhandelen conceptvoorstellen en proposals met bureaus
  • Ontwikkelen en opzetten conversie gedreven media strategie, KPI measurement/reporting

Accounts: A-merken o.a. in FMCG, banking, automotive.

Gewenst bureau/bedrijf/omgeving: een dynamische en flexibele organisatie met een open oog voor kansen, mogelijkheden en veranderende marktomstandigheden.

Opleidingen: HBO Interaction Design; HEAO CC; MEAO bedrijfsadministratie.

Cursussen: Social media, Business English, Sitecore, Campagnemanagement, Projectmanagement.

Talen kennis: Nederlands, Engels, Duits

Software kennis: Office 365, diverse Content Management Systemen, Adobe Photoshop, Illustrator, Keynote, Axure, Visio, Omnigraffle, CRM tools, Basis Html, Mysql, PHP, Exact, Smartsheet. Projectmethodieken: Agile (SCRUM), PRINCE II, Watervalmethode.

Salarisindicatie: bruto p/maand, afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden:
€ 5.000 - 5.500,- o.b.v. 36 uur.

Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.