Kandidaat: EXPERIENCE CONSULTANT-CREATIVE DIRECTOR-STRATEGIST-DIRECTOR-ART DIRECTOR

  • Man, 52 jaar
  • Freelance & Vast
  • UTRECHT
  • Digital & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 10390)

Gewenste positie: een strategische multidisciplinaire creatieve positie aan bureau of aan klantzijde, als experience designer, creative, creative director, art director, product ontwikkelaar of strateeg:

  • Merk- en productinnovatie en de communicatie daar omheen;
  • Visie bureau / brand bepalen;
  • Mensen inspireren en managen;
  • Strategische geïntegreerde concepten ontwikkelen en presenteren/pitchen.

Gewenst bureau/brand: open, eerlijk, inspirerend, recht door zeer met humor en uiteraard creatief.

Persoon/eigenschappen: hbo werk- en denk niveau, creatief en ondernemend. Visie: vanuit een collectieve merk relevante gedachte (thema) multi mediaal en “across all media channels” denkend en sturend. Gezien vanuit de basis visie “the marketing should be IN the product: FIND IT”. Zo niet, zoek naar merk relevante content die sturend is voor de communicatie.

Ervaring: > 20 jaar als Creative en Art Director bij internationale reclamebureaus en een consultancy, daarnaast mede oprichter bureau:

  • Verantwoordelijk voor de creatieve output, van thematische t/m across all channels en interactieve concepten;
  • Merk- en productinnovatie d.m.v. gebruik te maken van consumer insights en nieuwe technologieën;
  • Human centered thinking;
  • Leiding geven aan de (creatieve) teams;
  • Sturen processen;
  • Binnen halen nieuw werk;
  • Rekruteren nieuwe mensen en bedrijven, bouwen van creatieve afdelingen;
  • Regisseren van films/commercials.

Media inzet: elk massa medium, met de nadruk o interactiviteit. Maar ook zeer ervaren met activerende concepten, winkelvloer inrichting, mode ontwerpen, beurs concepten, radio inzet. In de loop der jaren voor elke medium gewerkt. Nu vooral opzoek naar de interconnectie tussen de media, die op een relevante manier activeren.

Reclame & communicatiemiddelen: begonnen als Thema creatief. In de loop der laatste 7 jaren vooral richting interactieve communicatie geschoven. Interactief in de breedste zin van het woord.

Accounts: o.a. MTV, Nike, Ikea, Nikon, Puma, NBC Universal, Glamour, Groen Links, Mars, McDonalds, O’Neill, Bacardi, Wrangler, KLM, Sony, meerdere auto merken.

Opleidingen: HKU 2e fase art direction, een 2 jarige opleiding. NIMA A en B. Rietveld Academy richting grafische vormgeving (2 jaar behaald); Grafisch Lyceum richting reproductie; DTP opleidingen.

Awards: Cannes Lions, Eurobest, AD&D, Londen International, Esprix, Magneet, Effie, Golden Drum, Kiev Adfest, Epica, ADCN nominaties en bekroningen.

Talenkennis: Nederlands (vloeiend) en Engels (goed) in woord en geschrift.

Dienstverband: fulltime beschikbaar voor een vast dienstverband en op freelance/interim basis.

Op korte termijn beschikbaar.

Bereisbare regio: Noord-Holland, Utrecht, eventueel Randstand en/of België.

Salarisindicatie: € 8.000/10.000, afhankelijk van functie/partnership e.d. is dit bespreekbaar.

Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.