Kandidaat: DIGITAL CHIEF - CREATIVE - STRATEGY DIRECTOR

  • Man, 42 jaar
  • Freelance & Vast
  • AMSTERDAM
  • Digital & Advertising
  • Senior
  • (Kandidaat ID: 10254)

Zowel beschikbaar voor solo functies als voor Team/Creatieve Directie rollen.
Bereisbare regio: Randstad/internationaal (of Noord Holland). Opzegtermijn: 1 maand.

Gewenste positie: een brede, verantwoordelijke management functie met de focus op digital strategy voor complexe opdrachtgevers en/of voor het bureau:

  • Ontwikkelen (geïntegreerde) digitale complexe (UX) strategieën en concepten
  • Merkwaarde vertalen naar digitale roadmap en middelen
  • Digitale unit/transformatie opzetten en begeleiden
  • Verbinden van offline en online
  • Motiveren en ontwikkelen digitale /creatieve afdelingen/teams
  • Designen waar nodig

Opleidingen/cursussen:

  • Hogeschool voor de Kunsten, Grafische Ontwerpen
  • Integratie Flash actionscript en adobe Flex
  • General Sales, Merchandising and Related Marketing Operations (training)
  • User interaction design
  • Strategisch communiceren en handelen

Ervaring: > 10 jaar Digital Creative/Design Director – (Lead) Ontwerper - Designer bij digitale creatieve agencies en bij eigen ontwerpbureau, nationaal en internationaal, B2C en BtB:

  • Strategisch adviseren opdrachtgevers, samenwerken met creatie, begeleiden workshops, scrumsessies etc
  • Ontwikkelen (geïntegreerde) digitale complexe (UX) strategieën en concepten
  • Merkwaarde vertalen naar digitale roadmap en middelen
  • Motiveren van een jong digitaal team
  • Geven van presentaties bij de klant
  • Ontwerpen, illustreren en bewaken van multimediale ontwerpopdrachten, variërend van huisstijl, POS, brochures e.d. t/m platforms/sites (coporate, actie), e-learning met een focus op interaction design en usability.
  • Acquisitie en klantcontact
  • Gehele ontwerpproces en concepting, o.a. corporate identities, communicatiecampagnes, fotografie en illustreren.

Accounts: nationaal en internationaal, A-Merken, complexe dienstverlening (B2B), brede klantenkring waaronder multinationals, uitgeverijen en culturele instellingen. Van MKB, (semi) overheid en kennisgedreven instituten tot de Internationale grote A-merken.

Profiel: hbo/wo werk- en denk niveau; sociaal en communicatief vaardig; creatief en conceptmatig; zelfstandige teamspeler met een groot verantwoordelijkheidsgevoel; ondernemend; perfectionistisch; accuraat; klantgericht; gestructureerd; loyaal; flexibel; enthousiast.

Agency of klantzijde: ruimte voor (digitale) innovatie en creativiteit. Geïntegreerd bureau met een digitale focus of digital bureau of aan klantzijde, bijv. complexe organisaties met digitale doelstellingen zoals zakelijke dienstverlening. Cultuur: flexibel; open communicatiecultuur. Pre: internationaal.

IT kennis: CS pakket (Photoshop, Indesign, Illustrator); Microsoft Word en PowerPoint; HTML en CSS (op de hoogte van w3c). Bekend met CMS systemen; kennis van Javascript, Actionscript (Flash) en After Effects. Kan werken met Mac OS X, Windows XP en Vista.

Talen kennis: Nederlands en Engels goed; Duits en Frans redelijk in woord en schrift.

Awards/Nominaties: o.a. pitch jonge honden (aanstormend talent), Dutch Talent Award (Nominee for young entrepreneur of the year), Red Dot Design Award, Bronze ADCN, Site of the Month,Silver Cannes Lion, Awwwards - Site Of The Day.

Salarisindicatie: € 7.000/8.000,- op fulltime basis bruto p/maand, afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden/functie/bonus/partnership.

Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.