Zowel beschikbaar voor solo functies als voor Team/Creatieve Directie rollen.
Bereisbare regio: Randstad/internationaal (of Noord Holland). Opzegtermijn: 1 maand.
Gewenste positie: een brede, verantwoordelijke management functie met de focus op creatie, design en digital strategy voor complexe opdrachtgevers en/of voor het bureau:
- Ontwikkelen (geïntegreerde) digitale complexe (UX) strategieën en concepten
- Merken verder helpen om hun doelstellingen te bereiken
- Merkwaarde vertalen naar digitale roadmap en middelen
- Digitale unit/transformatie opzetten en begeleiden
- Verbinden van offline en online
- Motiveren en ontwikkelen digitale /creatieve afdelingen/teams
Opleidingen/cursussen:
- Hogeschool voor de Kunsten, Grafische Ontwerpen
- Integratie Flash actionscript en adobe Flex
- General Sales, Merchandising and Related Marketing Operations (training)
- User interaction design
- Strategisch communiceren en handelen
Ervaring: > 10 jaar Digital Creative/Design Director – (Lead) Ontwerper - Designer bij digitale creatieve agencies en bij eigen ontwerpbureau, nationaal en internationaal, B2C en BtB:
- Strategisch adviseren opdrachtgevers, samenwerken met creatie, begeleiden workshops, scrumsessies etc
- Ontwikkelen (geïntegreerde) digitale complexe (UX) strategieën en concepten
- Merkwaarde vertalen naar digitale roadmap en middelen
- Motiveren van een jong digitaal team
- Geven van presentaties bij de klant
- Ontwerpen, illustreren en bewaken van multimediale ontwerpopdrachten, variërend van huisstijl, POS, brochures e.d. t/m platforms/sites (coporate, actie), e-learning met een focus op interaction design en usability.
- Acquisitie en klantcontact
- Gehele ontwerpproces en concepting, o.a. corporate identities, communicatiecampagnes, fotografie en illustreren.
Accounts: nationaal en internationaal, A-Merken, complexe dienstverlening (B2B), brede klantenkring waaronder multinationals, uitgeverijen en culturele instellingen. Van MKB, (semi) overheid en kennisgedreven instituten tot de Internationale grote A-merken.
Profiel: hbo/wo werk- en denk niveau; sociaal en communicatief vaardig; creatief en conceptmatig; zelfstandige teamspeler met een groot verantwoordelijkheidsgevoel; ondernemend; perfectionistisch; accuraat; klantgericht; gestructureerd; loyaal; flexibel; enthousiast.
Agency of klantzijde: ruimte voor (digitale) innovatie en creativiteit. Geïntegreerd bureau met een digitale focus of digital bureau of aan klantzijde, bijv. complexe organisaties met digitale doelstellingen zoals zakelijke dienstverlening. Cultuur: flexibel; open communicatiecultuur. Pre: internationaal.
IT kennis: CS pakket (Photoshop, Indesign, Illustrator); Microsoft Word en PowerPoint; HTML en CSS (op de hoogte van w3c). Bekend met CMS systemen; kennis van Javascript, Actionscript (Flash) en After Effects. Kan werken met Mac OS X, Windows XP en Vista.
Talen kennis: Nederlands en Engels goed; Duits en Frans redelijk in woord en schrift.
Awards/Nominaties: o.a. pitch jonge honden (aanstormend talent), Dutch Talent Award (Nominee for young entrepreneur of the year), Red Dot Design Award, Bronze ADCN, Site of the Month,Silver Cannes Lion, Awwwards - Site Of The Day.
Salarisindicatie: € 120K per jaar plus bonus en auto, afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden/functie/bonus/partnership.
Tariefindicatie: afhankelijk van de opdracht en de duur van het project.