Gewenst project: een Senior Creative positie als allround Creative/Copywriter of Creative Director:
- Analyseren klantvragen en omzetten naar oplossingen (strategie);
- Conceptontwikkeling, variërend van geïntegreerde campagnes, activaties, guerrilla, social tot nieuwe diensten/services;
- Presenteren concepten, inspiratiesessie’s, branding;
- Aansturen van junior creatives (peer reviews), werken met creatieven (Art/Copy team);
- Schrijven van copy.
Gewenst bureau: klein tot middelgroot bureau (geïntegreerd, digitaal, thema) waar creativiteit voorop staat en een duidelijke positionering/visie heeft; ruimte voor groei; goede werk/privé balans. Aan klantzijde: mooie merken met ambitie.
Persoon/eigenschappen: communicatief- en sociaal vaardig; analytisch; overziet het grotere geheel; pragmatisch met een no-nonsense mentaliteit; tekstueel sterk maar ook duidelijke mening over het visuele aspect; brede interesses en kennis.
Ervaring: 15 jaar als Creative/Copywriter bij (digital) reclame- en activatiebureas, vast en freelance:
- Klantvraag analyseren en omzetten naar oplossingen/concepten (offline, online, ATL, BTL);
- Presenteren van concepten (pitches, new business);
- Copywriting: short en long, UX en webcopy, scripts, social content, testimonials;
- Accounts: B2B, B2C / A-Merken, branches o.a. automotive; finance; telecom; verzekeringen; travel, FMCG; werving (employer branding).
Opleidingen: Schrijversvakschool (Proza); wo Media studies (New Media); hbo Interactieve Media.
Talenkennis: Nederlands, Engels (vloeiend) en Duits (goed) in woord en geschrift.
IT-kennis: MAC; Windows; MS Office; Pages, Photoshop; Sony Vegas (video-editing).
Dienstverband: vast en interim beschikbaar op fulltime basis.
Bereisbare regio: Amsterdam e.o.
Salarisindicatie: 6.000/7.000,- op fulltime basis, afhankelijk van totaalplaatje.
Tariefindicatie: Afhankelijk van opdracht en duur project.