Commercials en campagnes

Op de hoogte blijven van inspirerende, onderscheidende, mooie en grappige campagnes? Check hieronder een aantal campagnes die ons zijn opgevallen!

ABN AMRO 
Om nieuw IT personeel te werven heeft ABN AMRO een mobiele game ontwikkeld. De bank hoopt zich met een virtual reality, AR escaperoom te presenteren als een spannende, vernieuwende werkgever en zo programmeurs, IT-ingenieurs en codespecialisten aan te trekken. Zie Adformatie voor een video!


MISEREOR
Het Duitse goede doel MISEREOR heeft een innovatieve digital out of home concept ontwikkeld, waarbij je in openbare ruimtes (denk aan stations) met je pinpas/creditcard donaties kunt maken. De manier waarop deze interactieve 'poster' werkt, maakt het voor donateurs extra belonend! Nieuwsgierig? Check de video op de website van agency Kolle-Rebbe.


KARL LAGERFELD
De grote naam uit de fashion wereld heeft samen met ModelCo zijn eerste beauty collectie op de markt gebracht. Dat vraagt natuurlijk om een spectaculaire launch in de modestad Parijs! Flashmobs van 'beauty butlers' doken op door de hele stad, met veel publiciteit tot gevolg. Check het hier.


DUREX
In reclame begrippen is het al een oudje (uit 2013), maar in onze ogen nog steeds een sterke: de tv commercial van Durex waarin gewaarschuwd wordt voor kinderen. Protect yourself!


H&M
Er zijn weer nieuwe technologische ontwikkelingen in de retail: H&M heeft speciale spiegels geïnstalleerd in de flagship store op Times Square in New York gebaseerd op stem- en gezichtsherkenning om de customer experience nog interessanter te maken. Bekijk hier hoe het werkt.